Edukacijski tečajevi

Temeljem Sporazuma Hrvatske obrtničke komore (HOK) i tvrtke Pevec za sve članove HOK-a osiguravaju se posebni uvjeti nabave proizvoda iz prodajnog asortimana trgovačkog lanca Pevec u prodajnim centrima diljem Hrvatske.

Hrvatska obrtnička komora i trgovački lanac Pevec potpisali su Sporazum o međusobnim odnosima s namjernom poticanja razvoja obrtništva kroz povoljnije cijene proizvoda iz prodajnog asortimana Peveca.

Pogodnosti u prodajnim centrima trgovačkog lanca Pevec, hrvatski obrtnici, kao i dobrovoljni članovi HOK-a, ostvaruju u sklopu projekta „Zajednička nabava - HOK ZNA“, čiji je cilj omogućiti članovima Hrvatske obrtničke komore kvalitetnije i povoljnije poslovanje te osigurati poticajno poduzetničko okruženje, osiguravanjem benefita i pogodnosti kod dobavljača roba i usluga iz raznih gospodarskih grana, s kojima Hrvatska obrtnička komora ostvari poslovnu suradnju.

Pogodnosti u Pevecu možete koristiti na način da Pevec provjerava status člana HOK-a putem unosa OIB broja. Popust članovi ostvaruju na info/veleprodajnom pultu (na veleprodajnoj blagajni). Račun koji Pevec izdaje glasi na obrt, a iznos računa za ostvarivanje popusta ne može biti manji od 200,00 kn MPC. Rabati se odobravaju na programe: građevina i boje, keramika i sanitarije, željeznarija, vrt i sport, dom i dizajn (izuzev rasvjete). Rabati se ne odobravaju za sljedeće prodajne programe: bijela tehnika, elektronika, rasvjeta te artikli na akciji. Popusti će se moći koristiti od sredine veljače 2016. godine.

Adrese prodajnih centara:

http://www.pevec.hr/prodajni-centri/

Hrvatska obrtnička komora okuplja preko 76.000 obrta koji čine respektabilan udio u gospodarstvu Republike Hrvatske pa je povećanje konkurentnosti članova, kroz uštede koje će ostvariti, mjerljiv doprinos u ukupnim gospodarskim aktivnostima.

Pevec d.d. prvi je hrvatski trgovački lanac, s tradicijom dugom 25 godina, koji se svojom prepoznatljivošću i posebnošću u odnosu na ostale prisutne “uradi sam” trgovine. U Pevecovim prodajnim centrima moguće je kupiti proizvode iz sedam programa na sedam odjela, birati između više od 100 tisuća raznih artikala zahvaljujući odličnim poslovnim odnosima s 350 domaćih i stranih dobavljača.

U 2016. najniža sezonska dnevnica u poljoprivredi 73 kune

Odluka o najnižem dnevnom iznosu plaće sezonskog radnika u poljoprivredi za 2016. godinu objavljena je 23. prosinca u Narodnim novinama br. 137, a stupa na snagu 1. siječnja 2016.

Ovu odluku donio je ministar rada i mirovinskoga sustava uz suglasnost ministra financija, na temelju Zakona o poticanju zapošljavanja (»Narodne novine«, broj 57/12 i 120/12).

Najniži dnevni iznos neto plaće koju je poslodavac dužan isplatiti sezonskom radniku koji obavlja privremene odnosno povremene sezonske poslove u poljoprivredi, za 2016. godinu nakon obračuna i obustave poreza na dohodak i prireza poreza na dohodak sukladno propisima koji uređuju oporezivanje, ne može biti niži od 72,95 kuna, propisuje članak 1 ove Odluke.

Na iznos plaće odnosno iz iznosa plaće iz članka 1. ove Odluke, ne obračunavaju se i ne uplaćuju doprinosi za obvezna osiguranja po stopama prema posebnom propisu, jer su ista uplaćena unaprijed kupnjom vrijednosnog kupona, piše u članku 2 Odluke.

Javne politike za razvoj i reformu tržišta profesionalnih i poslovnih usluga u Hrvatskoj

Javne politike za razvoj i reformu tržišta profesionalnih i poslovnih usluga u Hrvatskoj su prijedlozi mjera za poboljšanje konkurentnosti ovog strateški važnog sektora za gospodarstvo EU i Hrvatske. Riječ je o gospodarskim djelatnostima u kojima je zaposlenost rasla i tijekom krize. Upravo u tom sektoru očekuje se otvaranje novih radnih mjesta i u budućnosti. Profesionalne i poslovne usluge čine gotovo desetinu dodane vrijednosti i zaposlenosti u hrvatskom gospodarstvu, a još i više u EU. Sektor predstavlja novu infrastrukturu gospodarstva utemeljenog na znanju, kvaliteti i inovativnosti.

Mnoge od predloženih reformskih mjera istovremeno mogu imati i horizontalni učinak na konkurentnost ostalih tržišta odnosno gospodarstva u cjelini. Predložene su javne politike i mjere usmjerene prema olakšanju pristupa tržištu usluga, deregulaciji, digitalizaciji, outsourcingu, aktivnom poticanju tržišnog natjecanja, internacionalizaciji poslovanja, jačanju novih poslovnih modela poput ekonomije dijeljenja te integraciji tržišta usluga i industrije.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva, 12.01.2016.

Prijava paušalnog dohotka do 15. siječnja na Obrascu PO-SD

Obrtnici koji su u 2015. godini porez na dohodak plaćali u paušalnom iznosu (paušalisti) moraju zaključivanje poslovne godine izvršiti najkasnije do 15. siječnja 2016., odnosno predati Poreznoj upravi popunjeno izvješće o dohotku i plaćenom porezu na Obrascu PO-SD.

Porezni obveznik

Fizička osoba koja ostvaruje primitke od obavljanja samostalne djelatnosti obrta, u skladu s propisima o obrtu i samostalne djelatnosti poljoprivrede i šumarstva, može dohodak utvrđivati u paušalnom iznosu ukoliko ispunjava sljedeće uvjete:

- da nije obveznik poreza na dodanu vrijednost prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost (zbog izmjena Zakona o PDV-u, odnosno praga za ulazak u PDV na 230.000,00 kuna, u posljednjim je izmjenama Zakona o porezu na dohodak propisan dodatni uvjet za paušalno oporezivanje da ukupni godišnji primici ne mogu premašiti 65% odnosno 149.500,00 kuna)
- da nema izdvojenih poslovnih jedinica niti proizvodnih pogona
- ne obavlja samostalnu djelatnost ugostiteljstva i/ili trgovine

Iznimno, obavljanjem djelatnosti trgovine ne smatra se djelatnost fizičkih osoba koje su registrirane za obavljanje djelatnosti proizvodnje, a svoje proizvode prodaju na tržištu.
Ukoliko tijekom poreznog razdoblja prestanu postojati uvjeti za plaćanje paušalnog poreza na dohodak, Porezna uprava ukinut će doneseno rješenje o plaćanju paušalnog iznosa i donijeti rješenje o plaćanju predujma poreza na dohodak od samostalne djelatnosti (obveza vođenja poslovnih knjiga).
Novost je davanje mogućnosti paušalnog oporezivanja obrtnicima koji djelatnost obavljaju u supoduzetništvu, tj. zajedničkom obrtu što do sada nije bilo moguće. Oni su dužni imenovati nositelja zajedničke djelatnosti koji je odgovoran za izvršavanje propisanih obveza.

Opširnije...

Prikupljanje podataka radi novih načina informiranja obrtnika

Otvorite upitnik

Cilj upitnika u prilogu je prikupljanje dodatnih podataka o obrtima, koji su potrebni radi novih načina informiranja obrtnika, a to su SMS poruke i obavijesti putem e-pošte te radi razvijanja programa i usluga koje će unaprijediti položaj i status obrta i obrtništva u našem društvu.


Pored toga, podaci iz upitnika potrebni su i radi kvalitetne pripreme za projekte Europske unije te ažuriranje baze izvoznika. Popunjene te potpisom i pečatom ovjerene upitnike dostavite na adresu svog udruženja, koja glasi:

UDRUŽENJE HRVATSKIH OBRTNIKA VARAŽDIN

KUKULJEVIĆEVA 13/II

42000 VARAŽDIN

ili na:

Pop Up

Udruženje obrtnika Varaždin iznajmljuje poslovne prostore

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”